Trivec Buddy

Mobil beställning med Trivec Buddy

Restaurangappen som låter dina gäster skanna en QR kod för restaurang och beställa och betala på egen hand.

Boka en kostnadsfri demo

Trivec Buddy

Vad är QR koder för restaurang och Trivec Buddy?

Buddy är en mobil, webbaserad restaurangapp för beställning och betalning direkt i mobilen (du behöver inte ladda ner appen). Beställningarna görs direkt i telefonen genom att skanna en QR-kod och din gäst behöver varken registrera ett konto eller betalkort i förväg.

Buddy möjliggör för dina gäster att beställa från en digital meny och bli serverad vid bordet eller via upphämtning – ett smidigt komplement till vanlig servering, helt enkelt. Tjänsten är helt integrerad med ditt kassasystem från Trivec och är lika bekväm att använda för personalen som för gästerna.

Öka lönsamheten med mobil beställning

Med vår mobila beställningslösning Trivec Buddy kan dina gäster beställa och betala med sin mobiltelefon. Det ökar servicen gentemot dina kunder då de inte behöver vänta på att få beställa eller betala. Det ökar också sannolikheten för merförsäljning eftersom det är så enkelt att beställa ett extra glas vin eller öl. Så här fungerar det:

QR koder för restaurang 

Du behöver inte dela ut fysiska menyer till dina kunder längre. De kan läsa menyn på sin egen mobiltelefon genom att skanna QR-koden på bordet. De kan välja att ”gilla” en rätt för att enkelt komma ihåg vilka rätter de var intresserade av.

Mobila betalningar (Swish)

Dina kunder använder sin mobiltelefon för att betala när de beställer via Trivec Buddy, så inga kortterminaler behövs. Du vet även att beställningen redan är betald när du serverar dina gäster, vilket minimerar risken för springnotor.

Vissa av våra kunder väljer att använda Trivec Buddy som en Swish-integration, där deras gäster betalar via att scanna en QR-kod på kvittot och väljer Swish som betalmedel.

 

Ökad service med Trivec Buddy

Du ökar servicen mot dina gäster som slipper vänta på att få en meny att beställa ifrån och sedan vänta på att serveringspersonalen kommer och tar beställningen. Med Trivec Buddy kan gästerna lägga beställningen själva och ordern går direkt till baren och köket där din personal bär ut dryck och mat till gästerna när den är klar.

Takeaway

Det finns säkert en del av dina kunder som hellre äter maten hemma. För dessa kunder kan du enkelt erbjuda takeaway med upphämtning. Du skapar en länk på din webbsida som går till din digitala meny, där kunderna beställer och betalar för maten. Här får de även information när de kan komma och hämta upp maten samt annan relevant information som du vill ge dem. Beställningarna går direkt till köket som takeaway, så kökspersonalen vet att maten ska förpackas.

Skanna, beställ och betala

1. Skanna QR-koden

Unika QR-koder för varje bord för att enkelt göra en mobil beställning i vår restaurangapp.

2. Beställ från digital meny

Skanna QR-koden med kameran för att öppna en anpassad digital meny i webbläsaren.

3. Mobil betalning direkt

Du behöver inte ladda ner någon app. Ordern betalas innan den registreras i ditt kassasystem.

Jag gillar Trivec Buddy eftersom den underlättar för gästen att beställa och betala. På så sätt får vi mer tid över för gästerna. En perfekt mix av digital och fysisk service. Trivec Buddy har även gjort oss mer effektiva då vi kan ge service till flera gäster samtidigt på färre personal.

- Niklas Holgersson, VD på Stars and Stripes

Niklas Holgersson, VD Stars and Stripes

App för restaurang som enkelt integreras med ditt kassasystem

Trivec Buddy, vår app för restaurang, integreras direkt med ditt kassasystem från Trivec. Det betyder att personalen i matsalen, köket och/eller baren ser beställningen direkt på sina displayer eller bongar och från vilket bord. Eftersom betalningen redan är avklarad, kvarstår det bara att servera kunden.

Administrera Trivec Buddy från ett och samma system

Trivec Buddy är helt integrerat med Trivecs kassasystem, vilket innebär att du exempelvis kan administrera din digitala meny i samma vy som din ordinarie meny. Nu kan du enkelt skapa olika menyer för olika ändamål.

Integrationen förenklar även processer för ekonomi och lagerhantering – då samtliga beställningar registreras direkt i Trivec.

Trivec Buddy Trivec Go

Unika QR-koder för alla bord

För att enkelt hålla ordning på samtliga beställningar integreras Buddy direkt med kassasystemet, som i sin tur skjuter ut beställningen till köket och/eller baren när betalningen är genomförd. Varje bord i matsalen, på uteserveringen och i varje hotellrum erhåller en unik QR-kod, vilket underlättar för din personal och gör tjänsten lätt att arbeta med.

Ingen registrering krävs

Kunden behöver inte registrera ett konto i förväg.

Molnbaserade beställningar

Det krävs ingen nedladdning av en applikation, då Trivec Buddy är webbaserad.

Enkel admin

Tjänsten är integrerad i kassasystemet och du får automatiserade bokföringsrapporter.

När, var och hur används mobil beställning med Trivec Buddy?

Trivec Buddy gör det möjligt för restauranger att införa mobil beställning och betalning på ett smidigt och effektivt sätt, helt utifrån de förutsättningar som finns. Med Trivec Buddy kan en ensam gäst erbjudas bordsservering istället för att behöva beställa i baren och riskera sin plats eller tvingas bära med sig värdesaker.

Andra möjliga tillämpningar kan vara:

  • Online-beställningar för take away och upphämtning
  • Rumsbeställningar på hotell
  • Minimera risken för springnota på uteserveringar
  • Minimera köande (i restaurangen och baren)
  • Bra komplement till de vanliga beställnings-och betalningsflödena

Vanliga frågor om vår app för restaurang

Vad kostar Trivec Buddy?

Trivec Buddy har en enkel prismodell. Du betalar endast för din användning av lösningen (transaktionskostnader). Används den inte så betalar du inget. Vi tar inte ut någon startavgift eller fast månadsavgift.

Hur ser QR koder för restaurang ut?

Ni får en unik kod per bord på restaurangen och kan själva designa, skriva ut och placera ut era bordsryttare med QR-koden. Storleken på QR-koden går att variera och därför kan ni istället fokusera på att hitta en design som passar er verksamhet.

Måste man ladda ner en restaurangapp och registrera sig?

Vem som helst kan använda Buddy utan att installera eller registrera någonting. Tekonologin bakom Buddy möjliggör för att tjänsten istället öppnas i en ny flik i telefonens webbläsare – redo för en ny beställning.

Hur säkerställer jag att kunderna betalar för sin beställning?

Beställningen går inte igenom förrän den är betald i Buddy. Först när beställningen är betald registreras ordern i ditt kassasystem från Trivec och skickas till kök/bar.

Kan Buddy anpassas till vårt varumärke?

Ja. Det finns många inställningar för att få Buddy att se ut som er produkt. Du kan t.ex. byta färger och toppbilden. Du kan även lägga till bilder på menyalternativ.

Kan vi välja vad som ska finnas på menyn i Buddy?

Ja. I Buddy väljer du vad som ska finnas på menyn. Du gör inställningarna som vanligt i Trivecs kassasystem.

Boka en demo!

När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar, berättar mer om våra produkter och hur de kan passa just din verksamhet.