Trivec Buddy

Mobilbeställningar med Trivec Buddy

Utöka ditt team med Buddy och låt dina gäster skanna, beställa och betala på egen hand.

Boka en kostnadsfri demo

Trivec Buddy

Vad är Trivec Buddy?

Buddy är en mobil, webbaserad tjänst för beställning och betalning som möjliggör för dina gäster att beställa från en digital meny och bli serverad vid bordet eller via upphämtning – ett smidigt komplement till vanlig servering, helt enkelt.

Tjänsten är helt integrerad med ditt kassasystem från Trivec och är lika bekväm att använda för personalen som för gästerna. Beställningarna görs direkt i telefonen genom att skanna en QR-kod och din gäst behöver varken registrera ett konto eller betalkort i förväg.

Driv din restaurang på ett säkert sätt med mobilbeställning

Med vår mobila beställningslösning Trivec Buddy kan du öppna din restaurang på ett säkert sätt genom att minimera social kontakt i möjligaste mån. Du kommer att skydda din personal och dina kunder. Så här fungerar det:

Inga fysiska menyer – läs menyn på din mobiltelefon

Du behöver inte dela ut menyer till dina kunder. De kan läsa menyn på sin egen mobiltelefon genom att skanna QR-koden på bordet. Det här kommer att vara mycket säkrare för både kunderna och din personal, än att använda samma menyer fram och tillbaka.

 

Inga kortmaskiner – betala med din mobiltelefon

Dina kunder använder sin mobiltelefon för att betala när de beställer från dig, så inga betalterminaler behövs. Att den möjligheten finns kommer att uppskattas av gäster som i möjligaste mån vill undvika att ta på något hundratals andra människor redan tagit på.

 

Ökad säkerhet med minimal fysisk kontakt

Eftersom kunderna både kan beställa och betala via sin egen mobiltelefon minimerar du de fysiska kontaktpunkterna. Beställningen går direkt till baren eller köket, din personal behöver endast bära ut mat och dryck till kunden. Detta kommer att hålla både din personal och dina kunder mycket mer skyddade.

 

Avhämtning och upphämtning

Det finns säkert en del av dina kunder som hellre äter maten hemma eller i ute i det gröna när vädret blir bättre. För dessa kunder kan du enkelt erbjuda hämtning med Trivec Buddy. De beställer maten som dina sittande gäster via sin mobiltelefon, men istället paketerar du maten i en takeaway-låda och kunden hämtar upp den i restaurangen eller utanför.

Skanna, beställ och betala

1. Skanna QR-koden

Unika QR-koder för varje bord för att enkelt beställa med en smartphone.

2. Beställ med en smartphone

Skanna QR-koden med kameran för att öppna en anpassad meny i webbläsaren.

3. Betala direkt

Order betalas innan den registreras i ditt kassasystem från Trivec, kök/baren.

Jag gillar Trivec Buddy eftersom den underlättar för gästen att beställa och betala och samtidigt är den personliga servicen är kvar. En perfekt mix av digital och fysisk service. Trivec Buddy har även gjort oss mer effektiva då vi kan ge service till flera gäster samtidigt på färre personal.

- Niklas Holgersson, VD på Stars and Stripes

Niklas Holgersson, VD Stars and Stripes

Integreras direkt med ditt kassasystem

Tjänsten integreras direkt med ditt kassasystem från Trivec, vilket betyder att personalen i matsalen, köket och/eller baren ser beställningen direkt på sina displayer eller bongar vad som beställts och från vilket bord. Eftersom betalningen redan är avklarad, kvarstår det bara att servera kunden.

Administrera och uppdatera Buddy från ett och samma system

Trivec Buddy är helt integrerat med ditt kassasystem från Trivec, vilket innebär att du exempelvis kan administrera din digitala meny i samma vy som din ordinarie meny. Förbi är de dagar då vi uppdaterade menyer parallellt i olika system. Nu kan du enkelt skapa olika menyer för olika ändamål.

Integrationen förenklar även processer så som ekonomi och lagerhantering – då samtliga beställningar registreras direkt i Trivec.

Trivec Buddy Trivec Go

Unika QR-koder för alla bord

För att enkelt hålla ordning på samtliga beställningar integreras Buddy direkt med kassasystemet, som i sin tur skjuter ut beställningen till köket och/eller baren när betalningen är genomförd. Varje bord i matsalen, på uteserveringen och i varje hotellrum erhåller en unik QR-kod, vilket underlättar för din personal och gör tjänsten lätt att arbeta med.

Ingen registrering krävs

Kunden behöver inte registrera ett konto eller kort i förväg.

Moln- och webbaserat

Det krävs ingen nedladdning av en applikation

Minimerad admin

Tjänsten är integrerad med ditt kassasystem från Trivec

När, var och hur används Trivec Buddy?

Trivec Buddy gör det möjligt för restauranger att införa mobil beställning och betalning på ett smidigt och effektivt sätt, helt utifrån de förutsättningar som finns. Med Trivec Buddy kan en ensam gäst erbjudas bordsservering istället för att behöva hämta maten själv och riskera sin plats eller tvingas bära med sig värdesaker.

Andra möjliga tillämpningar kan vara:

  • Online-beställningar för take away och upphämtning
  • Rumsbeställningar på hotell
  • Minimera risken för springnota på uteserveringar
  • Upphämtning eller take out-beställningar
  • Minimera köande (i bar, på café eller vid foodtruck)
  • Minska personalkostnader

Vanliga frågor

Vad kostar Trivec Buddy?

Trivec Buddy har en enkel prismodell, med en fast månadsavgift samt en låg rörlig avgift baserad på omsättning. Det är ingen startavgift. 12 månaders bindningstid.

Hur ser QR koden ut?

Ni får en unik kod per bord på restaurangen och kan själva designa, skriva ut och placera ut era bordsryttare med QR-koden. Storleken på QR-koden går att variera och därför kan ni istället fokusera på att hitta en design som passar er verksamhet.

Måste man ladda ner en app och registrera sig?

Vem som helst kan använda Buddy utan att installera eller registrera någonting. Tekonologin bakom Buddy möjliggör för att tjänsten istället öppnas i en ny flik i telefonens webbläsare – redo för en ny beställning.

Hur säkerställer jag att kunderna betalar för sin beställning?

Beställningen går inte igenom förrän den är betald i Buddy. Först när beställningen är betald registreras ordern i ditt kassasystem från Trivec och skickas till kök/bar.

Kan Buddy anpassas till vårt varumärke?

Ja. Det finns många inställningar för att få Buddy att se ut som er produkt. Du kan t.ex. byta färger och toppbilden. Du kan även lägga till bilder på menyalternativ. Fler inställningar kommer att släppas senare under 2020.

Kan vi välja vad som ska finnas på menyn i Buddy?

Ja. I Buddy väljer du vad som ska finnas på menyn. Du gör inställningarna som vanligt i Trivec.

Boka en demo!

När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar, berättar mer om våra produkter och hur de kan passa just din verksamhet.