Trivec Buddy

Mobilbeställningar med Trivec Buddy

Utöka ditt team med Buddy och låt dina gäster skanna, beställa och betala på egen hand.

Boka en kostnadsfri demo

Trivec Buddy

Vad är Trivec Buddy?

Buddy är en mobil, webbaserad tjänst för beställning och betalning som möjliggör för dina gäster att beställa från en digital meny och bli serverad vid bordet eller via upphämtning – ett smidigt komplement till vanlig servering, helt enkelt.

Tjänsten är helt integrerad med ditt kassasystem från Trivec och är lika bekväm att använda för personalen som för gästerna. Beställningarna görs direkt i telefonen genom att skanna en QR-kod och din gäst behöver varken registrera ett konto eller betalkort i förväg.

Ingen registrering krävs

Kunden behöver inte registrera ett konto eller kort i förväg.

Moln- och webbaserat

Det krävs ingen nedladdning av en applikation

Minimerad admin

Tjänsten är integrerad med ditt kassasystem från Trivec

När, var och hur används Trivec Buddy?

Trivec Buddy gör det möjligt för restauranger att införa mobil beställning och betalning på ett smidigt och effektivt sätt, helt utifrån de förutsättningar som finns. Med Trivec Buddy kan en ensam gäst erbjudas bordsservering istället för att behöva hämta maten själv och riskera sin plats eller tvingas bära med sig värdesaker.

Andra möjliga tillämpningar kan vara:

  • Online-beställningar för take away och upphämtning
  • Rumsbeställningar på hotell
  • Minimera risken för springnota på uteserveringar
  • Upphämtning eller take out-beställningar
  • Minimera köande (i bar, på café eller vid foodtruck)
  • Minska personalkostnader

I corona-tider kan Buddy även användas för att minimera fysisk kontakt. Du kan: publicera en QR-kod på din hemsida, Facebook-sida eller Instagram så att gästerna kan beställa och betala hemifrån, samt välja vilken tid de ska komma och hämta sin mat. Du kan även sätta en QR-kod på dörren till restaurangen och låta kunder nå Trivec Buddy därifrån. Alternativen till hur du kan jobba med Trivec Buddy är många.

Skanna, beställ och betala

1. Skanna QR-koden

Unika QR-koder för varje bord för att enkelt beställa med en smartphone.

2. Beställ med en smartphone

Skanna QR-koden med kameran för att öppna en anpassad meny i webbläsaren.

3. Betala direkt

Order betalas innan den registreras i ditt kassasystem från Trivec, kök/baren.

Redan före Corona såg vi klara fördelar med att låta gästen beställa och betala själv. Nu kan mobil beställning direkt få en större roll och rent av bli en livräddare. I dagens svåra läge uppskattar vi också att Trivec lever upp till namnet på sin produkt – en Buddy som hjälper både gästen och vår personal.

- Niklas Johansson, VD, Svenska Brasserier

Niklas Johansson VD Svenska Brasserier

Integreras direkt med ditt kassasystem från Trivec

Tjänsten integreras direkt med ditt kassasystem från Trivec, vilket betyder att personalen i matsalen, köket och/eller baren ser beställningen direkt på sina displayer eller bongar vad som beställts och från vilket bord. Eftersom betalningen redan är avklarad, kvarstår det bara att servera kunden.

Administrera och uppdatera Buddy från ett och samma system

Trivec Buddy är helt integrerat med ditt kassasystem från Trivec, vilket innebär att du exempelvis kan administrera din digitala meny i samma vy som din ordinarie meny. Förbi är de dagar då vi uppdaterade menyer parallellt i olika system. Nu kan du enkelt skapa olika menyer för olika ändamål.

Integrationen förenklar även processer så som ekonomi och lagerhantering – då samtliga beställningar registreras direkt i Trivec.

Trivec-POS-Surface-Android

Unika QR-koder för alla bord

För att enkelt hålla ordning på samtliga beställningar integreras Buddy direkt med kassasystemet, som i sin tur skjuter ut beställningen till köket och/eller baren när betalningen är genomförd. Varje bord i matsalen, på uteserveringen och i varje hotellrum erhåller en unik QR-kod, vilket underlättar för din personal och gör tjänsten lätt att arbeta med.

Vanliga frågor

Vad kostar Trivec Buddy?

Trivec Buddy har en enkel prismodell, med en fast månadsavgift samt en låg rörlig avgift baserad på omsättning. Det är ingen startavgift. 12 månaders bindningstid.

Hur ser QR koden ut?

Ni får en unik kod per bord på restaurangen och kan själva designa, skriva ut och placera ut era bordsryttare med QR-koden. Storleken på QR-koden går att variera och därför kan ni istället fokusera på att hitta en design som passar er verksamhet.

Måste man ladda ner en app och registrera sig?

Vem som helst kan använda Buddy utan att installera eller registrera någonting. Tekonologin bakom Buddy möjliggör för att tjänsten istället öppnas i en ny flik i telefonens webbläsare – redo för en ny beställning.

Hur säkerställer jag att kunderna betalar för sin beställning?

Beställningen går inte igenom förrän den är betald i Buddy. Först när beställningen är betald registreras ordern i ditt kassasystem från Trivec och skickas till kök/bar.

Kan Buddy anpassas till vårt varumärke?

Ja. Det finns många inställningar för att få Buddy att se ut som er produkt. Du kan t.ex. byta färger och toppbilden. Du kan även lägga till bilder på menyalternativ. Fler inställningar kommer att släppas senare under 2020.

Kan vi välja vad som ska finnas på menyn i Buddy?

Ja. I Buddy väljer du vad som ska finnas på menyn. Du gör inställningarna som vanligt i Trivec.

Vill du veta mer om Trivec Buddy? Boka en kostnadsfri demo.

Så snart du  har fyllt i dina kontaktuppgifter kommer en av våra duktiga experter kontakta dig inom kort.

Vår expert lyssnar på dina utmaningar, berättar mer om våra produkter och hur de kan passa just din verksamhet samt visar hur de fungerar i praktiken.