Trivec och Svenska Brasserier inleder ett digitalt partnerskap för att skapa framtidens restaurangupplevelse

Trivec, som är marknadsledande inom kassasystem för restauranger och restaurangkoncernen Svenska Brasserier, som bland annat driver Sturehof, Riche och Taverna Brillo inleder ett strategiskt partnerskap. Samarbetet syftar till att driva teknisk innovation i restaurangbranschen och gemensamt skapa framtidens restaurangupplevelse.

Trivec and Svenska Brasserier digital partnership

Satsningen har högt ställda mål och ambitionen är att ta fram digitala verktyg som kan effektivisera restaurangverksamheten och samtidigt stärka försäljningen genom mer personliga restaurangupplevelser som är individuellt anpassade efter gästerna.

Som en av Sveriges största restaurangkoncerner har vi en stor mängd data som vi kan dra nytta av i utvecklingen av vår verksamhet. Det senaste året har vår omsättning i digitala kanaler ökat med 1 000 % och vi hoppas att samarbetet med Trivec ska bidra till att denna digitala tillväxtresa accelereras än mer, säger Niklas Johansson, VD för Svenska Brasserier

Som ett första steg i samarbetet rekryteras en Chief Digital Officer (CDO) till Svenska Brasserier som blir ansvarig för samarbetet med Trivec och som ska leda den gemensamma digitala utvecklingen. Inom ramen för satsningen är ambitionen att utveckla nya analys- och planeringsverktyg som kan effektivisera arbetet i restaurangerna och som även skapar bättre insikter i den dagliga verksamheten. Vidare är förhoppningen att nya tekniska lösningar ska lägga grund för ett modernt lojalitetsprogram.

Dagens restauranggäster vill ha en smidig och personlig restaurangupplevelse. De strävar efter minnesvärda upplevelser snarare än produkter och de vill inte ha standardiserade erbjudanden. Vi vill ge restauranggästerna möjlighet att skräddarsy sin egen upplevelse med smarta digitala verktyg, samtidigt som vi för samman de digitala och fysiska delarna av ett restaurangbesök, säger Daniel De Sousa, VD på Trivec.

Partnerskapet kommer att leda vägen för nya innovativa lösningar som kommer att gynna hela branschen och restauranggäster i alla länder och marknader där Trivec och Svenska Brasserier verkar.

För mer information och intervjuer, vänligen kontakta:
Niklas Johansson, VD för Svenska Brasserier, 070-238 30 62
Daniel De Sousa, VD för Trivec, 010-150 23 20