Pepe’s Bodega

Trivec Buddy öppnade upp för nya möjligheter på Pepe's Bodega

Pepe's Bodega startade som ett hål i väggen i Båstad för över 30 års sedan, och är idag en populär och välkänd anläggning med två restauranger och en nattklubb, uppdelat på tre våningar. Med lokaler för över 1 000 personer finns här gott om plats för god mat, dryck och nöjen.

Jesper Svensson är VD för Pepe’s Bodega sedan två år tillbaka. Tidigare har han jobbat som platschef och hoppat in och hjälpt till med driften under somrarna. Pepes Bodega bedrivs året om, men är störst under sommarperioden då de har över 150 anställda. Verksamheten har samarbetat med Trivec sedan många, många år tillbaka och har bland annat använt kassasystemet Trivec Domino sedan det lanserades. Nytt för i år är den mobila beställningslösningen Trivec Buddy – något som varit nödvändigt för att överleva sommaren.

På grund av Covid-19 har restaurangbranschen behövt tänka om och anpassa sina verksamheter efter den nya situationen. När möjligheten att testa den nya beställningslösningen Trivec Buddy dök upp tog Pepe’s Bodega chansen.

Möjligheterna var större än riskerna, säger Jesper. När vi fick möjlighet att öka vår uteservering med nästan 500 kvm, och samtidigt var tvungna att hålla avstånd, var Trivec Buddy en perfekt lösning för att minska interaktionerna och smittspridningen, samt att underlätta för personalen.


Ökad säkerhet med Trivec Buddy

 Tack vare Trivec Buddy kan serveringspersonalen fokusera mer på att guida gästerna rätt och se till att alla rekommendationer och säkerhetsåtgärder kan följas på bästa möjliga sätt. Fokus har inte varit att dra ner på personalkostnaderna, utan att se till att gästerna får en så bra upplevelse som möjligt och att de känner sig trygga.

Vi var rädda att vi skulle behöva säga nej till gäster, för det är svårt att veta hur man ska planera med personal i och med den ovisshet som har varit. Där har Trivec Buddy fungerat som ett bra komplement till den personal som funnits på plats och har gjort att vi ofta sluppit säga nej.

Trots en annorlunda och oviss sommar ser omsättningen bra ut för Pepe’s Bodega. Under soliga och bra dagar drar de in runt 50 000 – 70 000 SEK via Trivec Buddy.

Jag är imponerad över att Buddy har levererat och klarat av ett högt tryck. Supporten har dessutom varit ett fantastiskt stöd som tycker det är kul att hjälpa till. Jag skojade lite med vår bar-chef och sa att jag tror vi kan omsätta mer på Trivec Buddy än vad du klarar av att leverera i baren. Det trodde han inte på, men han blev överbevisad, säger Jesper.

Pepe’s Bodegas gäster kan nu känna en trygghet i att sitta för sig själva på uteserveringen och sköta beställningen och betalningen på egen hand, utan att behöva oroa sig för smittspridningen på samma sätt. De slipper trängas i trånga utrymmen eller köer som tidigare.


Ett gott mottagande för Trivec Buddy både bland unga och äldre  

Jesper kände till en början en viss oro över hur mottagandet av Buddy skulle vara hos gästerna – framförallt hos de äldre. Det digitala kan ofta kännas läskigt och krångligt för vissa målgrupper. Trots detta har de nästan bara fått positiv feedback och den digitala lösningen är uppskattad hos många.

Självklart finns det alltid några som föredrar att inte använda mobilen, eller som har en äldre mobil som inte är optimal att använda. Men då får man gå in lite mer ”hands on” och hjälpa till att guida gästerna, säger Jesper.

Jespers tips till andra restauranger är att se vad som funkar för liknande restauranger och framförallt – våga testa nya lösningar.

Alla förstår att det är en tuff och speciell tid vilket gör att gästerna har förståelse och är mer öppna för nya lösningar.

Kontakta oss!

När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.