Trivec HandyPay – Mobil order- och betallösning för restaurang

Boka demo!

Mobil order- och betallösning för restaurang HandyPay

Vad är en mobil order- och betallösning för restaurang?

HandyPay är Trivecs allt-i-ett-lösning; en mobil order- och betallösning för restaurang i en och samma enhet. Som orderlösning förenklar HandyPay för servisen som kan skicka ordrar direkt till baren eller köket. Och smidiga ordrar ökar servicenivån eftersom servisen kan stanna kvar ute hos gästerna och inte springa fram och tillbaka till kassan. Som betallösning förenklar HandyPay betalflödet eftersom du direkt kan förflytta dig till nästa bord. Det gör att du kan ta betalt direkt när gästen ber om att få betala.

Med HandyPay kan du öka din omsättning eftersom du snabbare kan ta emot nya sällskap.

Betala med mobil order- och betallösning HandyPay

Fördelar med en mobil betallösning för restaurang

HandyPay är Trivecs 2-1-lösning, en mobil order- och betallösning i en och samma enhet. Som betallösning har HandyPay många fördelar.

  • HandyPay erbjuder smidiga betalningar och många betalmetoder; kreditkort, vanliga kort, ApplePay, GooglePay eller faktura. Om du har Trivec Buddy integrerat så funkar det även med Swish.
  • Gästen kan betala direkt när hen ber om det.
  • Servisen slipper bära omkring på block och kortterminal. Nu använder de enbart HandyPay.
  • Vid kortbetalning blippar gästen enkelt sitt kort på HandyPay, precis som på en vanlig betalterminal. Det går också att sticka in kortet.
  • I HandyPay är det enkelt att “dela nota” eller ”splitta nota” i sällskap där alla vill betala för sin del. Vid “splitta nota” klickar servisen enkelt i vilken mat och dryck gästen ska betala för (även en halv flaska vin). Det går också att visa vyn över vad gästen ska betala. Gästen väljer sedan betalmetod och betalar. Gästen får ett kvitto direkt vid bordet på sin del.
  • Det är också enkelt att ”dela nota” i HandyPay. Sällskap som delar notan i lika stora delar betalar för sin del genom att blippa kortet eller telefonen. Gästen får även upp en vy över vad som betalas och får ett kvitto direkt vid bordet på sin del.
  • HandyPay gör det möjligt att lägga till dricks genom att skriva in totalsumman med dricks inkluderat. Det går också att lägga in en egenvald summa direkt på totalsumman eller använda de förbestämda procentuella drickssatserna.

Vilken hårdvara använder HandyPay?

HandyPay använder Adyens hårdvara för betalterminaler samt Adyens betalningsfunktioner. Du kan välja mellan en terminal med inbyggd skrivare eller en smalare och mindre variant utan skrivare.

Mobil order- och betallösning Ayden
Trivec HandyPay restaurang

Fördelar med HandyPay som orderlösning

HandyPay är Trivecs 2-1 lösning. Som orderlösning har HandyPay många fördelar. Här presenteras några:

  • HandyPay är ett digitalt anteckningsblock för servisen som slipper bära med sig block och penna. Om en gäst vill komplettera sin beställning slipper du springa till kassan med kompletterande ordrar. Nya ordrar läggs enkelt in direkt i HandyPay och glöms därför inte bort att bongas in.
  • Eftersom ordrarna görs direkt vid bordet minimeras felslag eller felbeställningar. Servicen ökar eftersom du kan prata om beställningen om något verkar oklart och närvaron ökar vid borden.
  • Ordrarna skickas direkt till köket som får upp ordrarna på sin skrivare alternativt sitt Kitchen Display System. Gästen kan även få en bekräftelse direkt vid bordet på vilka ordrar som gjorts om hen vill.
  • I HandyPay kan du lägga in information om kvällens meny, om råvaror, om rekommenderad dryck eller om något är slut. Det kan vara till hjälp om man har lite personal eller ung personal som inte är så erfaren.
  • Det går även smidigt att lägga in information om allergier eller noteringar kring rätter.

Tack vare HandyPay kan du öka försäljningen eftersom personalen har bättre översikt över sin station. Och det blir lättare att aldrig missa en gäst som vill ha påfyllning.

HandyPay vid direktförsäljning

HandyPay fungerar utmärkt vid direktförsäljning över disk. När exempelvis gästerna beställer, blippar sitt kort och tar sin mat direkt.

Trivec HandyPay betala vid bordet kvitto

Vill du se hur Trivec passar in hos dig?

MyTrivec administration

Minimal administration och total kontroll över din försäljning

All information från HandyPay kommer in i Trivecs kassasystem och du kan enkelt göra “End Of Day.  I MyTrivec kan du följa transaktionerna och se säljsiffror i realtid samt dra ut rapporter.

Vill du veta mer om vårt kassasystem?

Läs mer om Trivecs kassasystem för restaurang här.

Kassasystem restaurang

Kontakta oss!

När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.