Kassasystem för restaurang, bar och hotell

Kassasystem för restaurang

Automatiserat flöde från inslag i kassan till färdig bokföringsrapport.

Jag vill veta mer!

Kassasystem för restaurang, bar och hotell

Kassasystemet som stöttar alla dina processer

Att få en restaurang att fungera effektivt ska vara enkelt. Vi har utifrån det här perspektivet byggt Trivecs kassasystem som fungerar perfekt för restauranger, barer, nattklubbar och hotell. Du får ett kassasystem som stöttar alla dina processer från bokning, bordshantering och beställning till logistiken i köket och betalning. Välj våra mobila version Trivec Go, eller den mer robusta Trivec Domino.

– Pär Arvidsson, Chief Product Officer, Trivec

Pär Arvidsson

Nyckelfunktioner i Trivecs kassasystem

Dagliga försäljningsrapporter

Du får automatiska försäljningsrapporter från din restaurang varje morgon eller kväll beroende på hur du ställt in kassasystemet. I rapporten ser du hur många gäster du haft under dagen och kvällen samt hur mycket i snitt varje gäst har spenderat. Är du intresserad av hur mycket du har sålt i baren jämfört vid borden så går det enkelt att filtrera fram i rapportverktyget.

Minilager på artiklar

Det finns inbyggd räknarfunktionlitet i kassasystemet där du skriver antal på en artikel. Exempel: har du 10 flaskor vin av en speciell sort så skriver du in ”10”. Varje gång du säljer en flaska vin så räknar den ner och du ser lagerstatus. Smart funktion som hjälper dig att sälja det ni har i lager och du slipper göra en kund besviken genom att sälja en vara ni inte har.

Beställningar vid bordet

Ta upp beställningar vid borden med vår digitala lösning Trivec Handy och skicka direkt till köket. Som serveringspersonal har du full kontroll på när beställningen skickades in. Och kan med ett knapptryck beställa fram nästa rätt till köket. Flödet mellan servisen, baren och köket underlättas och gästerna får sin mat vid rätt tillfälle samtidigt som risken för misstag minimeras.

Integrationer för restauranger

Vi har integrationerna som underlättar för din restaurangverksamhet! Trivec har ett stort partner-ekosystem med skräddarsydda integrationer  som hjälper dig att effektivisera driften av din restaurang och minimera administrationsarbetet. Vi har integrationer i vårt kassasystem med personalsystem, ekonomisystem, lager-och inventeringssystem, hotellsystem och mycket mer.

Mobila beställningar och digitala menyer

Du har möjlighet att använda dig av en digital meny där dina gäster skannar en QR-kod med sin mobiltelefon och slussas vidare till din digitala meny. Vi har funktionen att både låta dina gäster beställa och betala via sin mobiltelefon eller så kan de beställa via sin mobiltelefon och personalen kommer ut med notan efteråt. Det finns många möjligheter med Trivec Buddy. Buddy är ett kassasystem för restaurang till ett pris, där du får bordsbeställning och take-away i ett.

Kundsupport 24/7

Vi erbjuder lokal support 24/7 av personal med hög produktkunskap och som har lång erfarenhet av restaurangbranschen. Efter en installation utbildar vi restaurangpersonalen på plats i kassasystemet. Allt för att du ska få en så bra start som möjligt. Supporten är en tjänst som gör att ditt kassasystem för restaurang får ett bättre pris än om du skulle anlita externa tekniker.

Trivec Go mobilt kassasystem för restauranger

Mobilt kassasystem för restaurang

Med Trivec Go får du ett komplett kassasystem i en surfplatta med all funktionalitet som du behöver för att hantera din restaurang. Har du behov av flera kassor, kopplar du enkelt ihop dem mot samma skattebox (black box) som installeras på en server. Fördelen med Trivec Go, jämfört med vår stationära kassa, är att en surfplatta är mobil vilket innebär att du kan enkelt flytta runt den där behovet är som störst.

Koppla ihop ditt kassasystem med UberEats, Foodora, Wolt etc.

Du kan ansluta ditt kassasystem för restaurang till populära hemleveranstjänster genom vårt partnerskap med Deliverect. Då slipper du separata skärmar för UberEats, Foodora, Wolt m.fl. Alla inkommande beställningar går direkt till kassasystemet och köket, vilket gör det enkelt att ha kontroll över alla inkommande beställningar.

Restaurant livraison

Öka intäkterna med hjälp av smarta insikter

I molntjänsten MyTrivec samlas all din försäljningsdata och statistik från restaurangen på ett ställe. Du kan addera fler datapunkter som lager, personal, bokföring för att få en överskådlig bild hur din verksamhet går och vilka åtgärder som behöver göras. Med MyTrivec kan du sköta administrationen av din restaurang hemifrån eller från vilken plats som helst. Du kan när som helst gå in och kika hur det går för din restaurang/er.

Trivec Go mobilt kassasystem för restauranger

Hantera din verksamhet från ett ställe – enkel back-office

Hantera all logistik i din restaurang från ett och samma ställe. Från bokning, till bordsplacering, beställning och betalning. Trivecs kassasystem har ett enkelt back-office för administration. Har du en större verksamhet med flera restauranger har vi funktioner där du kan du arbeta med central styrning och rättigheter. Du bestämmer vad som ska vara tillåtet att göra lokalt på restaurangen, och vad som ska skötas centralt när det gäller priser, menyer, artiklar osv.

köpguide-trivec

Krögarens köpguide

Går du i köptankar, eller är det helt enkelt bara dags att se över vilken funktionalitet ni behöver? Ladda ner vår köpguide för handfasta tips och checklistor.

Betalningar och kortterminaler

Integrerade kortterminaler – flera betalningar samtidigt

Trivecs kassasystem för restaurang har stöd för multi-pay. Varje kassa har stöd för upp till fyra kortterminaler för samtidiga betalningar. Utmärkt i en bar där du har många pågående transaktioner parallellt och kan ta betalt av flera gäster samtidigt.

Delning och flytt av notor

Dela en nota mellan olika betalmedel som exempelvis kontokort, kontant, faktura eller digitala presentkort direkt i Trivec. Oavsett hur många delar du vill dela notan i, så räknar kassasystemet ut det exakta beloppet.

Du kan även flytta enskilda produkter från en nota till en annan och flytta hela notor till ett nytt bord. Praktiskt om dina gäster byter bord eller slår sig samman i större sällskap.

Återöppna notor

Återöppna notor eller kvitton som är utslagna för betalning. Det är en smart funktion när gäster ångrar sig och vill beställa mer att äta och dricka, eller om de vill ändra sitt betalmedel.

Löner och dricksutbetalningar

Integrera ditt ekonomisystem med Trivecs kassasystem för restaurang och få löner och dricks registrerade automatiskt för att minska handpåläggning vid utbetalning. Vi har färdiga integrationer till flera av de ledande ekonomi-systemen i Sverige.

Trivec-betalningar-och-kortterminal

Vill du se hur Trivec passar in hos dig?

Effektivisera bakom kulisserna – i köket

Säkerställ att kassasystem och köksskrivare kommunicerar med varandra

Med ett knapptryck beställer servisen fram mat från kassan till köket. När en beställning bongas in till köket har serveringspersonalen full kontroll på när beställningen har skickats in till köket och att den har kommit fram. Skulle det vara något fel på skrivaren i köket ser servisen ett felmeddelande. På så sätt kan servisen hålla koll på att gästerna får sin mat vid rätt tillfälle och inte behöver vänta för länge mellan förrätt, varmrätt och efterrätt.

Använd digitala köksskärmar för enklare logistik och ökad service

Trivec KDS (Kitchen Display System) är digitala skärmar som du monterar i köket. Skärmarna integreras sedan med kassasystemet och hjälper personalen i köket att hålla ordning på inkommande beställningar och säkerställa att de har tillräckligt med råvaror på plats. Kundupplevelsen förbättras då du enkelt håller ordning på ändringar i beställningen och se till att kunden inte behöver vänta länge på sin beställning. Ingen mer pappershantering för kökspersonalen, som istället kan fokusera på vad de gör allra bäst – laga mat.

Marcus Lehtonen, Head of Food and Beverage för MFF Event AB

Trivec passade oss då vi behövde en stor aktör med erfarenhet av en komplicerad verksamhet. Lokal förankring var också viktigt eftersom support på plats är önskvärt vid matcher och större arrangemang.

- Marcus Lehtonen, Head of Food & Beverage, MFF Event AB

Boka en demo!

När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar, berättar mer om våra produkter och hur de kan passa just din verksamhet.