Kassasystem för restaurang
Integrerbart kassasystem
Att driva restaurang ska vara enkelt!
Att få en restaurang att fungera effektivt ska vara enkelt. Och vi har byggt Trivecs kassasystem för restaurang utifrån det perspektivet. Våra kassasystem fungerar perfekt för restauranger, barer, nattklubbar och hotell.
Du får du ett kassasystem som stöttar alla dina processer. Det kan till exempel vara system för bordsbokning och beställning samt logistik i köket och betalning. Välj vårt mobila kassasystem Trivec Go som är en surfplatta, eller en mer traditionell kassa.
Nyckelfunktioner i Trivecs kassasystem
Dagliga försäljningsrapporter
Du får automatiska försäljningsrapporter från din restaurang morgon eller kväll. Du får den data du vill beroende på hur du ställt in kassasystemet. I rapporten ser du bl.a. hur många gäster du haft, vad du har sålt.
Se försäljning i realtid
Är du intresserad av hur mycket du har sålt i baren jämfört vid borden? Använd till exempel filtren i rapportverktyget så får du fram det du vill se. Vidare ser hur mycket i snitt varje gäst har spenderat.
Minilager på artiklar
Det finns en inbyggd räknarfunktionlitet i kassasystemet där du enkelt skriver in hur många flaskor du har i lager. Exempel: har du 10 flaskor vin av en speciell sort så skriver du in ”10”.
Få koll på vad som säljs
Varje gång du säljer en flaska vin så räknar den ner och du ser lagerstatus. Det är en smart funktion som hjälper dig att sälja det ni har i lager. Vidare kan du se till att alltid ha hemma det som gästerna köper mest av.
Beställning och betalning vid bordet
Ta upp beställningar och betalningar vid borden med Trivec HandyPay. Beställningarna går direkt till köket och baren. När det är dags att betala är det lika enkelt, dina gäster kan betala omgående med debetkort, kreditkort, Apple Pay, Google Pay, Swish eller faktura.
Minimalt spring till och från kassan
Serveringspersonalen slipper springa fram och tillbaka för att bonga in orders eller hämta kortterminaler för att ta betalt, utan kan stanna kvar bland gästerna. Du ökar omsättningen av bord, försäljningen och servicen gentemot dina gäster.
Integrationer för restauranger
Vi har integrationerna som underlättar din restaurangverksamhet! Trivec har ett stort partner-ekosystem med skräddarsydda integrationer som hjälper dig att effektivisera driften av din restaurang och minimera administrationsarbetet.
Minimera administrationen
Vi har integrationer till vårt kassasystem med personalsystem, ekonomisystem, lager-och inventeringssystem, hotellsystem, analys och data och mycket mer.
Mobila beställningar och QR-koder
Du har möjlighet att använda dig av en digital meny där dina gäster skannar en QR-kod med sin mobiltelefon. Via QR-koden slussas de vidare till din digitala meny.
Bordsbeställning och takeaway i ett
Vi har en QR-kod lösning, Trivec Buddy som låter dina gäster beställa och betala via sin mobiltelefon. För den som vill, går det att beställa med Trivec Buddy och men låta personalen kommer ut med notan. Det finns många möjligheter med QR-koder för restaurang. Trivec Buddy är en mobil beställnings- och betallösning för gästen, där du får bordsbeställning och takeaway i ett.
Support och jour 24/7
Vi erbjuder lokal support och jour 24/7. Tillgången till en support har många fördelar. Först och främst har våra tekniker hög produktkunskap. Vidare har de lång erfarenhet av restaurangbranschen.
Inga driftsstopp
Ytterligare fördelar är att vi efter en installation utbildar personalen på plats. Sammantaget innebär detta få driftstopp för din del och snabb ärendehantering.
Vi hjälper dig hela vägen
Mobilt kassasystem för restaurang
Med Trivec Go får du ett komplett kassasystem i en surfplatta. Framförallt får du en kassa med all funktionalitet. Har du behov av flera kassor, kopplar du enkelt ihop dem mot samma skattebox (black box) som installeras på en server.
Koppla flera kortterminaler till en kassa
Fördelen med Trivec Go, jämfört med vår stationära kassa, är att en surfplatta är enkel att flytta runt. Och du kan koppla flera kortterminaler till en kassa. Viktigast är att du kan ta betalt var du vill i lokalen.
Läs mer om vårt mobila kassasystem för restaurang.
Koppla ihop ditt kassasystem med UberEats, Foodora, Wolt etc.
Du kan ansluta ditt kassasystem för restaurang till populära hemleveranstjänster genom vårt partnerskap med Deliverect. Då slipper du separata skärmar för UberEats, Foodora, Wolt m.fl.
Slipp separata skärmar
Alla inkommande beställningar går direkt till kassasystemet och köket. Med andra ord, det blir enkelt att ha kontroll över alla inkommande beställningar.
Öka intäkterna med hjälp av smarta insikter
I molntjänsten MyTrivec samlas all din försäljningsdata och statistik från restaurangen på ett ställe. Du kan addera fler datapunkter som lager, personal, bokföring för att få en överskådlig bild hur din verksamhet går och vilka åtgärder som behöver göras.
Arbeta varifrån du vill
Med MyTrivec kan du sköta administrationen av din restaurang hemifrån eller från vilken plats som helst. Du kan när som helst gå in och kika hur det går för din restaurang/er.
Hantera din verksamhet från ett ställe
Hantera all logistik i din restaurang från ett och samma ställe. Från bokning, till bordsplacering, beställning och betalning. Trivecs kassasystem har ett enkelt back-office för administration.
Lokal och central behörighet
Har du en större verksamhet med flera restauranger har vi funktioner där du kan du arbeta med central styrning och rättigheter. Du bestämmer vad som ska vara tillåtet att göra lokalt på restaurangen, och vad som ska skötas centralt när det gäller priser, menyer, artiklar osv.
Betalningar och kortterminaler
Integrerade kortterminaler – flera betalningar samtidigt
Trivecs kassasystem för restaurang har stöd för multi-pay. Varje kassa har stöd för upp till fyra kortterminaler för samtidiga betalningar. Utmärkt i en bar där du har många pågående transaktioner parallellt och kan ta betalt av flera gäster samtidigt.
Betalning via delning och flytt av notor
Dela en nota mellan olika betalmedel som exempelvis kontokort, kontant, faktura eller digitala presentkort direkt i Trivec. Oavsett hur många delar du vill dela notan i, så räknar kassasystemet ut det exakta beloppet.
Du kan även flytta enskilda produkter från en nota till en annan och flytta hela notor till ett nytt bord. Praktiskt om dina gäster byter bord eller slår sig samman i större sällskap.
Återöppna notor
Återöppna notor eller kvitton som är utslagna för betalning. Det är en smart funktion när gäster ångrar sig och vill beställa mer att äta och dricka, eller om de vill ändra sitt betalmedel.
Löne- och dricksutbetalningar
Integrera ditt ekonomisystem med Trivecs kassasystem för restaurang och få löner och dricks registrerade automatiskt för att minska handpåläggning vid utbetalning. Vi har färdiga integrationer till flera av de ledande ekonomi-systemen i Sverige.
Effektivisera bakom kulisserna – i köket
Säkerställ att kassasystem och köksskrivare kommunicerar med varandra
Med ett knapptryck beställer servisen fram mat från kassan till köket. När en beställning bongas in till köket har serveringspersonalen full kontroll på när beställningen har skickats in till köket och att den har kommit fram.
Enklare logistik i köket
Skulle det vara något fel på skrivaren i köket ser servisen ett felmeddelande. På så sätt kan servisen hålla koll på att gästerna får sin mat vid rätt tillfälle och inte behöver vänta för länge mellan förrätt, varmrätt och efterrätt.
Digitala köksskärmar för enklare logistik och ökad service
Trivecs Kitchen Display System är digitala skärmar som du monterar i köket. Skärmarna integreras sedan med kassasystemet och hjälper personalen i köket att hålla ordning på inkommande beställningar och säkerställa att de har tillräckligt med råvaror på plats.
Smidigt för kökspersonalen
Kundupplevelsen förbättras då du enkelt håller ordning på ändringar i beställningen och se till att kunden inte behöver vänta länge på sin beställning. Ingen mer pappershantering för kökspersonalen, som istället kan fokusera på vad de gör allra bäst – laga mat.
Kontakta oss!
När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.