Självservicekiosk

Erbjud dina kunder självservice med en kiosk

Låt inte dina kunder vänta!

Boka en kostnadsfri demo

Självservicekiosk

Varför du behöver en självservicekassa

Självservicekassor är interaktiva verktyg som ger din kund tillgång till bland annat er meny. Allteftersom de restaurangbesökande generationerna blir alltmer tech savvy förväntar de sig att restaurangerna uppnår samma sofistikerade, digitala nivå – såväl online som offline.

I en industry där utveckligen sker snabbare än någonsin tidigare förväntar sig kunderna en snabb köpprocess – vilket är en av anledningarna till att kiosker blir vanligare, speciellt på restauranger.

Självservicekiosker reducerar väntetid, men de engagerar även dina gäster och gör beställningsprocessen roligare eftersom de kan se listan av ingredienser och skräddarsy sina beställningar efter tycke och smak.

self-service-kiosk-trivec

Fördelar med självservice

För kunden

  • Kortare väntetid
  • Träffsäker leverans
  • Tillgång till lojalitetsprogram
  • Fler betalalternativ

För dig & personalen

  • Kvalitativ datainsamling
  • Relevant merförsäljning
  • Reducerad personalkostnad
  • Förbättrad kundnöjdhet

Vill du veta mer om självservicekiosker?

Minskad väntetid och köande med självservicekiosker

Vid lunch- och/eller middagstid är det högt tryck på de flesta restaurangerna och köer kan lätt uppstå som får en kund att välja en annan restaurang. Digitala, interaktiva kiosker ger kunden ansvaret för sin beställning- och betalningsprocess samtidigt som de får beställa i sin takt.

Kioskerna hjälper de kunder som vet vad de vill beställa att spara tid. Trots att de finns gäster som gärna beställer från en person, så är de flesta idag bekväma med, och använder gärna, självservice kiosken.

Put your customer in control of order and pay

1. Träffsäkra leveranser

Dina kunder älskar att ha kontroll över beställningen. Det ger dem tid att läsa menyn och beställa i sin egen takt utan att känna sig stressad.

2. Fler betalsätt

Trivecs kiosker accepterar alla kortbetalningar, men även andra lösningar. Det gör kunden bekväm, vilket är viktigt för att bygga lojalitet. Kontroll över hela betalprocessen.

Självservice genererar lojalitet och merförsäljning

Genom att tillåta kunder att registrera en mejladress eller ett telefonnummer kan de enkelt samla poäng eller rabatter. Ge dina kunder förslag på varor de inkluderat i tidigare beställningar – gör det enkelt för dem att minnas sina favoriter.

Data du samlar in ger dig svar på om ditt produktutbud är rätt, samt vilka varor att rekommendera som merförsäljningsalternativ.

Reducera personalkostnader genom att automatisera arbetet

Frasen “teknologi kommer att ersätta mänsklig arbetskraft inom restaurangbranschen” vore vågat att säga. Men det är sant, till viss del. En självservicekiosk hjälper dig att automatisera tidskrävande uppgifter och processer samt säkerställer att beställningarna blir korrekt – så att dina anställda kan fokusera på aktiviteter som genererar tillväxt.

Vanliga frågor

Hur lång tid tar installationen?

Det beror på några saker, och du kan föra en dialog kring detta med din kontaktperson på Trivec. Vi behöver tillgång till er brandbook, meny, foton och andra filer för att kunna installera kiosken till era önskemål.

Vad kostar en självservicekiosk?

Precis som med installationen beror detta på hur mycket ni vill anpassa kassans innehåll. Kontakta Trivec för mer information.

Kan vi addera logga och branding guidelines till layouten?

Självklart. Ni kan anpassa kassan precis hur mycket ni vill. Men, kom ihop att ju mer kiosken ska anpassas och automatiseras – ju längre tid tar installationen.

Kan Trivec hjälpa oss med display-designen?

Ja, och nej. Vi kan ge er feedback av UX-design. Du bör kontakta en designbyrå för att hjälpa er med brand, foton och brand identity innan det appliceras på kiosken. Trivec kan stötta med ett förbestämt tema och foton som anpassas med logga och färger för en semi-anpassad känsla.

För mer information om kiosken, kontakta din kundansvarige på Trivec, eller klicka på knappen nedanför så kontaktar vi dig så snart vi har möjlighet.

Do you want to know more about self-service kiosks from Trivec? Book a demo!

Once you have submitted your contact information, you will be contacted by one of our experts, who can tell you more about our kiosks and POS solutions.