Söderköpings Brunn

Söderköpings Brunn Trivec

”Med Trivec kan vi enkelt se vad varje försäljningsställe ger tillbaka”

Piero Pastore är Food & Beverage Manager på Söderköpings Brunn. Med 25 år i branschen innebar bytet till Trivec ett förbättrat order- och betalflöde i och utanför restaurangen.
– Med Trivec arbetar vi med försäljningsställen vilket gör att vi tydligt ser vad som sålts vid ett visst tillfälle som t.ex. vid lunch, middag eller ett event. Sedan kan vi enkelt utvärdera varje tillfälle och vad som sålts kopplat till råvarupriser. På så sätt håller vi koll på marginalerna, säger Piero.

Piero har varit i restaurangbranschen i 25 år. Som Food & Beverage manager på Söderköpings Brunn vurmar han för platsen. Omgivningarna är vackra och mytomspunna, gamla träd omger den vackra huvudbyggnaden från 1700-talet. I matsalen som utstrålar naturlig lyx serveras klassisk mat och de natursköna omgivningarna lockar konferens, hotell- och restauranggäster från hela landet. Här finns också ett spa för den som vill. På sommaren anordnas Musik på Brunnen i och utanför hotellet, med fina artister som lockar flera hundra besökare årligen.

Förbättrad service i hela hotellet

Bytet till Trivec har förenklat hela flödet för restaurangen och hotellet. För Piero blev order och betalning enkel när han började arbeta med försäljningssidor i Trivec för t.ex. lunch, middag, konferens eller event.

– Genom att skapa upp försäljningsställen blev det enkelt att se vad varje visst tillfälle gav tillbaka, säger Piero.

Menu engineering

Piero har kopplat alla produkter som säljs till dess råvarukostnad. På så sätt kan han se marginalen per såld produkt och därefter stuva om i sortimentet, så att han erbjuder det gästen vill ha till samt en högmarginalprodukt.

– För oss är det självklart att arbeta med menu engineering. Vi byter ut råvaror eller produkter efter marginal och utifrån vad som säljer, säger Piero.

HandyPay – enkelt att splitta per produkt

Söderköpings Brunn har förutom Musik på Brunnen även mycket konferens och eventgäster. En del konferensgäster har i avtalet att de betalar drycken själva. För den grupen har HandyPay på Westpay gjort det mycket smidigare.

– Med HandyPay kan vi snabbt välja ut de produkter som just den gästen vill betala för, säger han.

Piero har sex HandyPay som används som mobila kassor under Musik på Brunnen som är artistkvällar i festvåningen eller i parken. Piero beskriver hur enkelt det är att öppna ett försäljningsställe direkt där gästerna är.

Intuitivt kassasystem

Piero tycker att Trivec är lätt att lära sig, enkelt att arbeta i och lätt för ny personal att lära sig. Han märkte snabbt hur enkelt det var att förstå hur man skulle göra.

– Det är enkelt att arbeta i Trivec för alla i hotellet och restaurangen, säger han.

Smidig back-office

För Piero är det viktigt att ta ut rapporter och se hur verksamhetens olika delar går. Back-office delen är enkel att förstå och dess många olika funktioner är mycket användbara.

Rapporteringen är enkel, det är lätt att följa verksamheten, säger han.

Trivec Order & Pay

Söderköpings Brunn har också ett spa som Piero har försett med QR-koder vilket effektiviserar personalkostnaderna. Gästerna gör sina beställningar och betalningar själva och blir serverade i spa:et.

QR-koder har höjt servicen mot gäst, i en sådan miljö ses det som en bonus och det är väldigt omtyckt, säger Piero.

Support 24/7 är tillgänglig

Supporten är grym, den känner jag mig helt trygg med!

Kontakta oss!

När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.