Apicbase
Apicbase
Apicbase är den ledande programvaran för mat- och dryckeshantering för livsmedelsföretag och hotell.
Om Apicbase
Apicbase är den ledande programvaran för mat- och dryckeshantering för livsmedelsföretag och hotell.
Det är en lättanvänd plattform för kontroll av livsmedelskostnader som gör det möjligt att centralisera och automatisera recepthantering, lagerhållning, inköp och produktionsplanering. Allt samtidigt som du förbättrar din försäljningsanalys och möjliggör spårbarhet.
Föreställ dig att du har all din information om mat och dryck nära till hands, när som helst, var du än befinner dig i världen. Det är exakt det som Apicbase kommer att ge dig.
Apicbase uppdrag är att hjälpa dig att spara tid och pengar samtidigt som du får fler nöjda kunder och gör att din drift kan fungera mer effektivt.
Apicbase är den ledande back of house-hanteringsprogramvaran för livsmedelsföretag
Apicbase är en lättanvänd plattform för kostnadskontroll av livsmedel som integreras sömlöst med ePOS-system. Det stöder enskilda restauranger, hotell och cateringverksamheter såväl som kedjor och hanterar all köksdata, från recept till inköp.
Back-of-house inom en professionell livsmedelsindustri är beryktat svår att hantera. Anledningen är enkel: mycket händer samtidigt. Och det slutar aldrig. Det är en kontinuerlig slinga av receptutveckling, menyutveckling, lagerkontroll och inköp.
Målet med allt detta är tydligt: hålla kvaliteten uppe och kostnaderna nere. Nackdelen är att administrationen snabbt kan bli stressig och tidskonsumerande.
Apicbase eliminerar kalkylblad och tillhandahåller personal med ett lättanvänt gränssnitt för att mata in recept, ingredienser och lagerdata.
Ledning och ägare kan övervaka verksamheten i en snygg instrumentpanel som visar livsmedelskostnader, beställningar, lager, försäljningsdata med mera.
Apicbase består av 9 operativa moduler, en insiktshubb och en API
1. Produktutveckling
Det är en central hubb för dina ingredienser, recept och menyer med automatiserad livsmedelskostnadsberäkning, marginalkontroll och allergenkontroller. Tillgänglig var som helst, när som helst och på alla enheter.
2. Inköp
Den här modulen är ett smart beställningssystem som tillhandahåller stycklistor baserat på faktisk försäljning och lagerstatus. Du kan skicka en beställning direkt till deras leverantörer från systemet.
3. Lager
Integrerat med ett ePOS-system minska Apicbase lagret ner till råvarorna. Det eliminerar behovet av inventeringar och gör det möjligt för precisa inköp för att minska avfall och överlagring.
4. Försäljningsanalys
Apicbase sätter försäljningssiffror och receptkostnader i en enda graf. Du kan omedelbart se vilka maträtter som är populära och som når målmarginalen. Lönsam menyutveckling har aldrig varit mer effektiv.
5. Uppgifter & HACCP
Apicbase hjälper dig att ligga i linje med HACCP-bestämmelser. Programvaran organiserar och övervakar livsmedelssäkerhetsuppgifter. HACCP-protokoll lagras i molnet och kan tas fram omedelbart vid en inspektion.
6. Utbildning
Det är ingen hemlighet att personalomsättningen är hög inom hotellbranschen. Apicbase utbildningsmodul snabbar på introduktionsprocessen. Det säkerställer en snabb övergång från nybörjare till värdefull personal tack vare steg-för-steg-guider och videor för matlagning och uppläggning.
7. Produktion
Apicbase är nästa nivå av mise-en-place-verktyg. Du anger antalet portioner så beräknar systemet mängden som teamet behöver förbereda, inklusive en steg-för-steg-översikt av uppgifterna som ska utföras. Det är ett bra sätt att få nybörjare att komma i gång och avlasta erfaren personal.
8. Planering
Schemalägg dina dagliga, veckovisa och månatliga produktionsplaner och spåra alla framsteg samtidigt i din kalenderöversikt.
9. Bokföring (av Omniboost)
Apicbase ansluter till alla bokföringsprogramvaror för att hantera alla mat- och dryckesfakturor tack vare vår integration med Omniboost
10. Apic API
Livsmedelsföretag med onlinebeställning, digitala menyer eller kiosker kan uppdatera dessa appar med allergeninformation, priser, näringsvärden, produkttillgänglighet med mera direkt från Apicbase back-end.
11. Insiktshubb
Dina instrumentpaneler för prestanda och driftsrapporter är klara att användas. När som helst du öppnar din laptop väntar en tydlig översikt över försäljning, kostnad för sålda varor (CoGS), lager och inköp från dina försäljningsställen på dig.
Säkra slutresultatet
Om din POS-programvara fokuserar på intäktsoptimering så är det kostnadskontroll som är Apicbase mål. De två systemen kompletterar varandra. De stänger slingan mellan front of the house och back of the house och tillsammans bildar de ett solitt tekniskt ekosystem som hjälper dig att förbättra ditt slutresultat.
Vill du veta mer om Trivecs kassasystem?
Läs mer om Trivecs kassasystem för resturang här.
Kontakta Apicbase
Kontakta oss!
När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.