O’Learys

Möjligheten att koppla fler kortterminaler till en kassa fick O’Learys att uppgradera till Domino

2015 slog portarna upp till världens största O’Learys i Skandinaviens största köpcentrum – Mall of Scandinavia. Per Westin, som är en van användare av Trivecs kassasystem version Dino, uppgraderade till Domino i och med öppningen.

Per Westin O'learys

Per Westin, Operation Manager på O’Learys i MOS (Mall of Scandinavia), startade upp O’learys tillsammans med två andra i november 2015, i samband med att MOS öppnade. Till skillnad från O’Learys i Kista, valde de att använda kassasystemet Domino direkt från start, istället för den tidigare versionen Dino. Med tanke på att det nyöppnade O’Learys i MOS behöver ett 15-tal kassor och ett 50-tal kortterminaler var det ett självklart val.

Domino är mycket bättre, snabbare och lättare att sätta sig in i, säger Per Westin.

Förutom den uppdaterade layouten, snabbare prestandan och ökade användarvänligheten är Domino också bättre anpassat efter större verksamheter som behöver flera kortterminaler. Med Domino har du stöd för multi-pay vilket gör att du kan koppla upp till fyra kortterminaler per kassa för smidiga betalningar, till skillnad från Dino som endast kan ha en kortterminal per kassa.

Smidiga integrationer

Med Domino kassasystem kan du också integrera en mängd olika lösningar för att underlätta för din restaurangverksamhet, bland annat dagliga försäljningsrapporter och intercardsystem.

Jag gillar att det är enkelt att integrera med de olika systemen, bland annat intercardsystemet som vi kör alla våra spel med. Typ som presentkort som man kan laddar upp. Den integrationen kommunicerar smidigt med kassan, säger Per.

Han fortsätter:

Även rapporterna går snabbt och smidigt och är enkla att bygga upp. Tidigare system jag testat brukar gå mycket långsammare och rapporterna kunde ta upp mycket data. Det problemet har jag inte idag.

Tuff start

När O’Learys öppnade 2015 var Domino väldigt nytt på marknaden och hade inte hunnit optimeras till hundra procent. Det gjorde att O’Learys fick en ganska tuff start.

I början var det väldigt tufft och vi stötte på en hel del utmaningar och ”barnsjukdomar”, säger Per.

Per är idag väldigt nöjd med kassasystemet och trycker att det flyter på bra och smidigt, bland annat tack vare Trivecs support.

Vi har haft en otroligt bra dialog med Trivec under hela resan. Allt vi säger tar de åt sig och lyssnar på och löser problemen.

”Sökfunktionen är en av de bästa funktionerna”

Att ha ett kassasystem som flyter på bra och fungerar är såklart A och O för restauranger. Men det är också viktigt med funktioner som underlättar vardagen och gör det enkelt för personalen att sätta sig in i kassasystemet. En av dessa funktioner är sökfunktionen, enligt Per.

Sökfunktionen är verkligen bland det bästa, det vill jag trycka på. Man behöver nästan inga knappar, om man inte hittar något så kan man söka och snabbt få fram artiklar, säger Per.

Tack vare sökfunktionen har även de nyanställda lätt för att använda systemet och slipper slösa dyrbar tid på att hitta och bläddra bland knappar.

Hela systemet är enkelt. Personalen har lätt att förstå och vi kan göra alla justeringar själva – snabbt och smidigt.

Med sina 23 år i branschen har Per koll på vad som funkar och han kan rekommendera kassasystemet till andra.

Jag kan absolut rekommendera folk att använda kassasystemet. Det är snabbt och det flyter på, avslutar Per.