Trivec gör mobil beställning till en del av kassasystemet
mars 26, 2020
Nu gör Trivec det enkelt att beställa direkt från restaurangens digitala meny och sedan bli serverad vid bordet. Trivec Buddy, den nya lösningen för mobil beställning, är webbaserad och lika bekväm att använda för personalen som för gästerna. Den är helt integrerad med Trivecs kassasystem som finns på många svenska restauranger. Trivec Buddy kommer att erbjudas kostnadsfritt under 2020 till befintliga kunder på grund av rådande Corona-kris.
Trivec Buddy har utvecklats för att vara så enkel och snabb som möjligt. För att påbörja beställningen skannar gästen bara en QR-kod och kommer då till en webbplats där menyn presenteras. Det behövs ingen särskild app. Beställningen görs direkt i mobilen och gästen behöver varken registrera ett konto eller betalkort i förväg.
Vi vet att de flesta a våra kunder kämpar för sin överlevnad under dessa otroligt svåra förhållanden i restaurangbranschen. Vi vill göra allt vi kan för att hjälpa och stötta dem och kommer därför att erbjuda Trivec Buddy kostnadsfritt under 2020, säger Henrik Larsson, Chief Product Officer på Trivec.
Alternativen hur restauranger kan jobba med Trivec Buddy är många. De kan använda Trivec Buddy för att minimera fysisk kontakt vid bordsbeställningar, ha en länk till Trivec Buddy på sin hemsida, Facebook-sida eller Instagram så att gästerna kan beställa och betala hemifrån, eller om de vill sätta en QR-kod på dörren till restaurangen och låta kunder nå Trivec Buddy därifrån.
I framtiden när vi kan återgå till mer normala förhållningssätt kommer Trivec Buddy även kunna stötta restauranger och hotell med flera avdelningar att kunna tillämpa olika servicekoncept, så att mobil beställning exempelvis används enbart på uteserveringen eller vid rumsbeställning på hotell.
Mobil beställning är ett naturligt steg framåt för digitaliseringen av servicenäringen. Vi vet att en stor del av gästerna är redo för detta och välkomnar möjligheten. Minst lika viktigt är att Trivec Buddy gör det möjligt för restaurangen att införa mobil beställning och betalning på ett smidigt och effektivt sätt, helt utifrån de egna förutsättningarna, säger Henrik Larsson, Chief Product Officer på Trivec.
Mobil beställning kan på ytan se ut som en enkel och självklar del av IT-stödet i dagens servicenäring, men för att det ska fungera i praktiken krävs en hel del av underliggande system. Att Trivec Buddy är integrerat med Trivecs kassaregister för restaurang, ger flera fördelar – bland annat slipper man uppdatera menyer parallellt i olika system. Personalen i matsalen, köket eller baren ser direkt på sina Trivec-skärmar vad som beställts från vilket bord. När beställningen är klar återstår bara att servera kunden vid bordet – betalningen är redan avklarad.
Våra kunder är tydliga med att de bara kan hantera ett kassa- och betalsystem och de vill även slippa integrationer som kan bli krångliga och kräva kostsamt utvecklingsarbete. Med Trivec Buddy erbjuder vi en praktisk och kraftfull mobil lösning som en färdigintegrerad del av kassasystemet, säger Henrik Larsson.
För frågor och mer information:
Henrik Larsson, CPO, Trivec, tel. 073-057 02 22, henrik.larsson@trivec.se
Jenny Westerberg, Group CMO, Trivec, tel. 070-740 71 40, jenny.westerberg@trivec.se