Personalkollen

Personalkollen

Personalkollen är det användarvänliga personal- och lönesystemet inom hotell- och restaurangbranschen. I systemet hanterar du tidrapportering, schema, löner och personal.

www.personalkollen.se

Om Personalkollen

Personalkollen är ett webbaserat och användarvänligt personal- och lönesystem som riktar sig till hotell, restauranger, caféer runt om i Sverige. Systemet ger dig en röd tråd från instämpling till avstämning mot schema och ekonomisk uppföljning.

När du integrerar Trivec och Personalkollen läses försäljning och dricks över per automatik från kassan till Peronalkollen. Du optimerar din planering genom att se förväntad försäljning och preliminär personalkostnad direkt när du schemalägger. När dagen passerat ser du den faktiska försäljningen och personalkostnaden och följer lönsamhetskurvan timme för timme.

Tillsammans med försäljning skickas dricksen till Personalkollen. Där fördelas dricksen till personalen utifrån era uppsatta fördelningsregler. Du väljer hur ofta dricksen ska betalas ut och personalen får sitt dricksbesked direkt i sin app. Du tar sedan ut en färdig utbetalningslista och bokföringsunderlag.

I Personalkollens gratisversion får du tillgång till stämpelklocka och personalliggare. Via ditt chefsinlogg tar du ut tidrapporter, lägger in personaluppgifter och skickar meddelanden till dina anställda.

I den fullständiga versionen av Personalkollen ingår:

• Tid - Med den smarta stämpelklockan missar du aldrig en stämplad tid eller att registrera en frånvarodag. Du får en notis vid avvikelser och godkänner tiderna med ett knapptryck.
• Schema - Skapa ett schema utifrån just era förutsättningar. Du skapar enkelt lediga pass och bestämmer när schemat ska publiceras för de anställda. Personalen kan smidigt byta pass med varandra direkt i appen och med drag-och-släpp-funktionen uppdaterar du snabbt schemat vid oförutsedda förändringar.
• Lön - Med Personalkollen blir lönehanteringen trygg, effektiv och smidig. Med den röda tråden från tidsrapportering och schema till färdiga underlag är de slutgiltiga lönerna några få knapptryck bort.
• Analys – Följ din försäljning och personalkostnad timme för timme och se det direkta utfallet mot prognosen. Genom att integrera ert kassasystem med Personalkollen sköts allt per automatik – så att du kan lägga fullt fokus på analysen.
• Dricks – Vi gör din drickshantering enkel! Kassan skickar dricksen till Personalkollen. Personalkollen fördelar den enligt era uppsatta regler. Du godkänner, tar ut bokföringsunderlag och betalar ut dricksen till de anställda.
• Personal – När du registrerat dina anställda skapas per automatik ett digitalt anställningsbevis som signeras med BankID. Vår koppling till arbetsgivarintyg.nu gör det enklare än någonsin att skapa de underlag och intyg du och dina anställda behöver.
• App - Rapporterad tid, schema, lön- och dricksbesked. Allt finns samlat i appen som varje anställd får tillgång till.
• Integrationer – Smidiga integrationer med bland annat kassasystem, bordsbokningssystem och beställningsappar gör att du handplockar marknadens bästa system och skräddarsyr en helhetslösning för just din verksamhet.

Kontor

Umeå

Östra Kyrkogatan 34, 903 36 Umeå

Linköping

Apotekaregatan 13E, 582 24, Linköping

Telefon

Tel: 010 – 150 15 00

Kom i kontakt med oss!

Kontakta oss!

När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.