Kassasystem för restaurang

Se din försäljning i realtid.

Jag vill veta mer!

Kassasystem restaurang

Intergrerbart kassasystem

Att driva restaurang ska vara enkelt!

Att få en restaurang att fungera effektivt ska vara enkelt.  Och vi har byggt Trivecs kassasystem utifrån det perspektivet. Våra kassasystem fungerar perfekt för restauranger, barer, nattklubbar och hotell.

Du får du ett kassasystem som stöttar alla dina processer. Det kan till exempel vara system för bordsbokning och beställning samt logistik i köket och betalning. Välj vårt mobila kassasystem Trivec Go som är en surfplatta eller en mer traditionell kassa.

Nyckelfunktioner i Trivecs kassasystem

Försäljningsrapporter i realtid

Dagliga försäljningsrapporter

Du får automatiska försäljningsrapporter från din restaurang varje morgon eller kväll. Du kan få den data du vill beroende på hur du ställt in kassasystemet. I rapporten ser du hur många gäster du haft, vad du har sålt etc.

Se försäljning i realtid

Är du intresserad av hur mycket du har sålt i baren jämfört vid borden? Använd till exempel filtren i rapportverktyget så får du fram det du vill se. Vidare ser hur mycket i snitt varje gäst har spenderat.

Inbyggd räknarfunktionalitet i kassasystemet

Minilager på artiklar

Det finns en inbyggd räknarfunktionlitet i kassasystemet där du enkelt skriver in hur många flaskor du har i lager. Exempel: har du 10 flaskor vin av en speciell sort så skriver du in ”10”.

Få koll på vad som säljs

Varje gång du säljer en flaska vin så räknar den ner och du ser lagerstatus. Det är en smart funktion som hjälper dig att sälja det ni har i lager. Vidare kan du se till att alltid ha hemma det som gästerna köper mest av.

Beställning vid bordet

Beställning vid bordet

Ta upp beställningar vid borden med Trivec Handy mobil beställning för restaurang och skicka dem direkt till köket. Som serveringspersonal har du full kontroll på dina beställningar. Och kan med ett knapptryck beställa fram nästa rätt till köket.

Minimalt spring till och från kassan

Flödet mellan servisen, baren och köket underlättas och gästerna får sin mat vid rätt tillfälle. Det bästa är att det inte blir några felbeställningar.

Trivec intergrationer

Integrationer för restauranger

Vi har integrationerna som underlättar din restaurangverksamhet! Trivec har ett stort partner-ekosystem med skräddarsydda integrationer  som hjälper dig att effektivisera driften av din restaurang och minimera administrationsarbetet.

Minimera administrationen

Vi har integrationer till vårt kassasystem med personalsystem, ekonomisystem, lager-och inventeringssystem, hotellsystem och mycket mer.

Mobila beställningar och QR

Mobila beställningar och QR koder

Du har möjlighet att använda dig av en digital meny där dina gäster skannar en QR-kod med sin mobiltelefon. Via QR koden slussas de vidare till din digitala meny.

Bordsbeställning och takeaway i ett

Med andra ord, vi har en lösning att både låta dina gäster beställa och betala via sin mobiltelefon. För den som vill, går det att beställa i appen och att personalen kommer ut med notan. Det finns många möjligheter med QR-koder för restaurang Trivec Buddy. Trivec Buddy är en mobil beställnings- och betallösning för gästen, där du får bordsbeställning och takeaway i ett.

Support 24/7

Kundsupport 24/7

Vi erbjuder lokal support 24/7. Tillgången till en support har många fördelar. Först och främst har våra tekniker hög produktkunskap. Vidare har de lång erfarenhet av restaurangbranschen.

Inga driftsstopp

Ytterligare fördelar är att vi efter en installation utbildar personalen på plats. Sammantaget innebär detta få driftstopp för din del och snabb ärendehantering.

Vi hjälper dig hela vägen

1. Support 24/7

  • Support 24/7
  • Hög produktkunskap
  • Lång erfarenhet av drift i restaurang
  • Snabbhet vid ärendehantering

2. Installation

  • Förprogrammering av kassorna
  • Installation på plats hos er eller via länk
  • Vi stannar alltid kvar efter installation och säkerställer drift

3. Utbildning

  • Personalen utbildas
  • Genomgång av back office
  • Utbildning sker på plats eller via länk
  • Extra utbildningar går alltid att köpa till
Komplett kassasystem för restaurang i en surfplatta

Mobilt kassasystem för restaurang

Med Trivec Go får du ett komplett kassasystem i en surfplatta. Framförallt får du en kassa med all funktionalitet. Har du behov av flera kassor, kopplar du enkelt ihop dem mot samma skattebox (black box) som installeras på en server.

Koppla flera kortterminaler till en kassa

Fördelen med Trivec Go, jämfört med vår stationära kassa, är att en surfplatta är enkel att flytta runt. Och du kan koppla flera kortterminaler till en kassa. Viktigast är att du kan ta betalt var du vill i lokalen.

Läs mer om vårt mobila kassasystem för restaurang.

Koppla ihop ditt kassasystem med UberEats, Foodora, Wolt etc.

Du kan ansluta ditt kassasystem för restaurang till populära hemleveranstjänster genom vårt partnerskap med Deliverect. Då slipper du separata skärmar för UberEats, Foodora, Wolt m.fl.

Slipp separata skärmar

Alla inkommande beställningar går direkt till kassasystemet och köket. Med andra ord, det blir enkelt att ha kontroll över alla inkommande beställningar.

Integrerbara kassasystem för restaurang

Öka intäkterna med hjälp av smarta insikter

I molntjänsten MyTrivec samlas all din försäljningsdata och statistik från restaurangen på ett ställe. Du kan addera fler datapunkter som lager, personal, bokföring för att få en överskådlig bild hur din verksamhet går och vilka åtgärder som behöver göras.

Arbeta varifrån du vill

Med MyTrivec kan du sköta administrationen av din restaurang hemifrån eller från vilken plats som helst. Du kan när som helst gå in och kika hur det går för din restaurang/er.

Kassasystem restaurang

Hantera din verksamhet från ett ställe

Hantera all logistik i din restaurang från ett och samma ställe. Från bokning, till bordsplacering, beställning och betalning. Trivecs kassasystem har ett enkelt back-office för administration.

Lokal och central behörighet

Har du en större verksamhet med flera restauranger har vi funktioner där du kan du arbeta med central styrning och rättigheter. Du bestämmer vad som ska vara tillåtet att göra lokalt på restaurangen, och vad som ska skötas centralt när det gäller priser, menyer, artiklar osv.

Så väljer du rätt kassasystem_SE_Kassasystem_restaurang

Så väljer du nytt kassasystem

Går du i köptankar, eller är det helt enkelt bara dags att se över vilken funktionalitet ni behöver? Ladda ner vår guide för handfasta tips och checklistor.

Betalningar och kortterminaler

Integrerade kortterminaler – flera betalningar samtidigt

Trivecs kassasystem för restaurang har stöd för multi-pay. Varje kassa har stöd för upp till fyra kortterminaler för samtidiga betalningar. Utmärkt i en bar där du har många pågående transaktioner parallellt och kan ta betalt av flera gäster samtidigt.

Betalning via delning och flytt av notor

Dela en nota mellan olika betalmedel som exempelvis kontokort, kontant, faktura eller digitala presentkort direkt i Trivec. Oavsett hur många delar du vill dela notan i, så räknar kassasystemet ut det exakta beloppet.

Du kan även flytta enskilda produkter från en nota till en annan och flytta hela notor till ett nytt bord. Praktiskt om dina gäster byter bord eller slår sig samman i större sällskap.

Återöppna notor

Återöppna notor eller kvitton som är utslagna för betalning. Det är en smart funktion när gäster ångrar sig och vill beställa mer att äta och dricka, eller om de vill ändra sitt betalmedel.

Löne- och dricksutbetalningar

Integrera ditt ekonomisystem med Trivecs kassasystem för restaurang och få löner och dricks registrerade automatiskt för att minska handpåläggning vid utbetalning. Vi har färdiga integrationer till flera av de ledande ekonomi-systemen i Sverige.

Beställning i kassasystem för restaurang

Vill du se hur Trivec passar in hos dig?

Effektivisera bakom kulisserna – i köket

Säkerställ att kassasystem och köksskrivare kommunicerar med varandra

Med ett knapptryck beställer servisen fram mat från kassan till köket. När en beställning bongas in till köket har serveringspersonalen full kontroll på när beställningen har skickats in till köket och att den har kommit fram.

Enklare logistik i köket

Skulle det vara något fel på skrivaren i köket ser servisen ett felmeddelande. På så sätt kan servisen hålla koll på att gästerna får sin mat vid rätt tillfälle och inte behöver vänta för länge mellan förrätt, varmrätt och efterrätt.

Digitala köksskärmar för enklare logistik och ökad service

Trivecs Kitchen Display System är digitala skärmar som du monterar i köket. Skärmarna integreras sedan med kassasystemet och hjälper personalen i köket att hålla ordning på inkommande beställningar och säkerställa att de har tillräckligt med råvaror på plats.

Smidigt för kökspersonalen

Kundupplevelsen förbättras då du enkelt håller ordning på ändringar i beställningen och se till att kunden inte behöver vänta länge på sin beställning. Ingen mer pappershantering för kökspersonalen, som istället kan fokusera på vad de gör allra bäst – laga mat.

Malmö FF
Quote

Trivec passade oss då vi behövde en stor aktör med erfarenhet av en komplicerad verksamhet. Lokal förankring var också viktigt eftersom support på plats är önskvärt vid matcher och större arrangemang.

- Marcus Lehtonen, Head of Food & Beverage, MFF Event AB

Kontakta oss!

När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.