Ny mobil order- och betallösning för restauranger från Trivec

HandyPay är andra generationens mobila lösning för restauranger från Trivec. Både beställning och betalning kan nu utföras vid bordet med samma enhet. Det betyder att serveringspersonalen kan stanna ute hos gästerna och slipper springa till kassan för att lägga in en order eller hämta en kortterminal.

Mobil order- och betallösning för restaurang HandyPay

Trivec, marknadsledare i Sverige inom kassasystem för restauranger, lanserar HandyPay, en lösning som möjliggör och underlättar både beställning och betalning vid bordet. HandyPay fungerar som ett digitalt anteckningsblock för serveringspersonalen, som slipper bära med sig papper och penna.

Om en gäst vill beställa något mer under pågående måltid läggs det enkelt till i HandyPay och ordern går direkt till köket eller baren. Tack vare minskat spring till kassan och köket blir serveringspersonalen också mer närvarande och gästerna upplever bättre service.

Trivec har utvecklat HandyPay som sin andra generation mobila lösning med utgångspunkt i användarnas erfarenheter av att arbeta uppkopplade till kassasystemet:

Vi vet att restaurangerna och deras gäster uppskattar en mobil lösning som klarar både beställning och betalning i samma mobila enhet. Nu slipper serveringspersonalen bära på både block och kortterminal och som gäst får du möjlighet att betala direkt när du ber om notan, säger Mikael Hedberg, CTO på Trivec.

Några fördelar med Trivec HandyPay:

  • Smidig betalning med många alternativ – Gästen kan betala genast när hen ber om det och det finns en rad alternativ för smidig betalning: kreditkort, Apple Pay, Google Pay, Swish eller faktura.
  • Enkelt att dela på notan – Varje gäst i sällskapet får möjlighet att först granska notan och betala exakt för sin del – även exempelvis en halv flaska vin. Personliga kvitton skrivs sedan ut på plats. Man kan även välja att splitta notan i lika delar, vilket gör betalningen ännu enklare.
  • Flera dricks-alternativ – Gästen kan på skärmen välja mellan flera alternativ: totalsumma inklusive dricks, med ett valfritt belopp på summan, eller enligt en bestämd procentsats.
  • Direkt information om lager – Slutsålda menyval och låga lagernivåer visas i realtid för serveringspersonalen.
  • Färre fel och tappade beställningar – Beställningarna läggs in i HandyPay redan vid bordet, vilket minskar risken för fel. Eventuella oklarheter går att prata igenom och kan redas ut direkt.
  • Snabbare bordsomsättning – Effektivare service ger ökad bordsomsättning och i förlängningen ökad försäljning.
  • Tidsstyrd prissättning och meny – Enkelt att växla mellan lunch- och middagsmenyer och aktivera erbjudanden, exempelvis ”happy hour”.

Mediakontakter:
Mikael Hedberg, Group CTO, Trivec, tel. +46 73 057 02 22, mikael.hedberg@trivec.se
Jenny Westerberg, Group CMO, Trivec, tel.+46 70 740 71 40, jenny.westerberg@trivec.se

Om Trivec
Trivec är en ledande leverantör av kassasystem till den europeiska marknaden för restaurang, bar och hotell. Våra lösningar förenklar och optimerar betalningen samt underlättar styrningen av verksamheten. I Trivecs produkterbjudande ingår kassasystem, kortterminaler, mobila lösningar, digitala köksskärmar och dryckessystem, med flexibla alternativ för integration med bokning, ekonomi, personal, inköp och lagerfunktioner. Trivec grundades 1993 och har över 8 000 kunder runt om i Europa och kontor i Sverige, Norge, Danmark, Belgien och Frankrike. www.trivecgroup.com