Trivec samarbetar med Deliverect för att integrera alla matleverans-appar

Trivec introducerar en ny tilläggstjänst tillsammans med Deliverect för att hantera beställningar från populära matleveransappar som exempelvis Uber Eats, Foodora och Wolt, för den nordiska marknaden.

Erbjudandet är resultatet av ett partnerskap mellan Trivec och Deliverect, ett snabbväxande mjukvarubolag från Belgien. Deliverects gateway-programvara gör det möjligt att integrera alla populära appar för matleveranser och ansluta dessa till Trivecs kassasystem. Med den här lösningen slipper restaurangen det manuella arbetet att ha koll på flera leveranstjänster samtidigt. Alla beställningar kommer direkt in i kassasystemet och till köket vilket förkortar tiden och förenklar logistiken mellan beställning och leverans.

Vårt partnerskap med Deliverect handlar om digital transformation och göra det enkelt för våra kunder. Restauranger vill idag arbeta med flera appar för matleveranser då dessa ger nya affärsmöjligheter. Och vi möjliggör detta genom en smidig och effektiv hantering av online-beställningar som inte ger någon högre arbetsbelastning för personalen. Beställningen som görs av kunden via en app går direkt in i kassasystemet och till köket som enkelt kan ha allt klart när budet anländer, säger Pär Arvidsson, Chief Product Officer på Trivec.

Den nya tjänsten underlättar systemhanteringen eftersom den stöder mer eller mindre alla matleverans-appar via en enda plattform. Det är enkelt att komma i gång med lösningen som är molnbaserad och levereras som en tjänst mot en fast månadsavgift. Integrationen med Trivecs kassasystem för restaurang innebär att den kan implementeras utan påverkan på restaurangens IT-plattform. Tjänsten fungerar för alla Trivec-kunder som använder sig av Trivec Domino.

Jan Hollez, medgrundare och CTO på Deliverect säger: Matleveranser är här för att stanna. Kunder förväntar sig omedelbart välbefinnande, precis som med musik, filmer och online shopping, de vill klicka på en knapp och få det levererat på en gång. Det här innebär att matleveranser kommer att bli en allt större del av restaurangens intäkter och då blir en sömlös integration med kassasystemet avgörande.

 

Är du intresserad och vill veta mer hur det här kan fungera för dig, kontakta oss idag! ➜

Trivec i korthet
Trivec är en ledande leverantör av kassasystem för restaurang, certifierat kassaregister för restaurang, dryckessystem, mobila kassasystem och
mobil- order och betallösning för restaurang, Kitchen Display Systems och självbetjäningskassor till den europeiska marknaden för restaurang, bar och hotell. Våra lösningar förenklar och optimerar betalningen samt underlättar styrningen av verksamheten, med flexibla alternativ för integration med bokning, ekonomi, personal, inköp och lagerfunktioner. I Trivecs produkterbjudande ingår även kortterminaler och pucksystem. Trivec grundades 1993 och har över 8 000 kunder runt om i Europa och kontor i Sverige, Norge, Danmark, Belgien och Frankrike.

Ta gärna en titt på vårt innehåll: Läs mer om Restaurangtrender,
Öppna restaurang, Affärsplan för restaurang, Öppna bar och
Digitalisera restaurang.